Zasady udostępnienia informacji publicznej - Sąd Okręgowy w Płocku

Wyszukiwarka
Ustawienia
Zasady udostępnienia informacji publicznej
Zasady udostępniania informacji publicznej
Zasady dostępu do informacji publicznej reguluje ustawa z 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej (t.j. - Dz. U. z 2016 r. poz. 1764 z późn. zm.).
1. Informacja publiczna udostępniana jest przede wszystkim poprzez publikację w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP).
2. Informacja publiczna, która nie została udostępniona w BIP może być udostępniona na wniosek zainteresowanego, z zastosowaniem poniższych zasad:
- informacja publiczna udostępniana jest na zarządzenie Prezesa lub Wiceprezesa Sądu,
- udostępnienie informacji następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż wterminie 14 dni od dnia złożenia wniosku,
- jeżeli informacja nie może być udostępniona w wyznaczonym terminie wnioskodawca zostaje poinformowany o powodach opóźnienia i terminie udzielenia odpowiedzi,
- udostępnienie informacji następuje w sposób i w formie zgodnej z wnioskiem chyba, że środki techniczne, jakimi dysponuje Sąd to uniemożliwiają,
- udostępnienie treści dokumentów za pośrednictwem poczty elektronicznej jest bezpłatne; za udostępnienie treści dokumentu w formie papierowej pobiera się opłatę w wysokości 1 zł za stronę.
Wniosek o udzielenie informacji publicznej można złożyć:
- osobiście w Biurze Podawczym Sądu Okręgowego w Płocku;
- za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: adm@plock.so.gov.pl lub prezes@plock.so.gov.pl
- za pomocą platformy e-PUAP,
- poczty tradycyjnej, na adres: Prezes
Sądu Okręgowego w Płocku
Pl. Narutowicza 4
09-404 Płock